Efterskolerne kan i år bidrage med et styrket ungefokus på Folkemødet, og vi samarbejder i år med Højskolerne, Dansk Friskoleforening, Dansk Ungdomsråd og Altingets ungemedie Spektrum om eventstedet Ungdomshøjen.

Ungdomshøjen danner rammer om unges aktiviteter for og med unge, og her kan efterskolerne byde ind med idéer. Ungdomshøjen blev prøvet af for første gang sidste år, hvor bl.a. Baunehøj Efterskole lavede PodCast Teater og Faxehus Efterskole event om de unges fremtid i samfundets hamsterhjul. Ungdomshøjen fik god opmærksomhed fra deltagere ved Folkemødet og fra medierne. I år er der planlagt endnu større synlighed af de unge og fokus på de unges stemmer.

Overvejer I som efterskole at deltage i Folkemødet 2019, så kom og hør om mulighederne på Informationsmøde fredag d. 1. marts kl. 12-13:30 på Hotel Nyborg Strand (fredagen før årsmødet). Konsulenterne Maren Ottar Hessner og Jakob Clausager Jensen fra Efterskoleforeningen fortæller om, hvordan Efterskoleforeningen støtter op om efterskolernes deltagelse.

Tilmelding foregår til Maren på moh@efterskoleforeningen.dk Der vil være sandwich til mødet.