Efterskolerne har bæredygtighed højt på dagsordenen. En særlig indsats fra et udvalg af repræsentanter fra landets efterskoler har til opgave:

  • at effektuere og planlægge møder og konferencer med det formål at sikre en bred debat om bæredygtig dannelse.
  • at bidrage til at sikre, at skolernes ’best practice’ vedrørende bæredygtig dannelse, når ud til foreningens medlemmer.
  • at være sparringspartner i forhold til bestyrelsens arbejde med at udvikle mere bæredygtige efterskoler.
  • at være sparringspartner for sekretariatet i forhold til udbud af kurser og kvalificering vedrørende bæredygtig dannelse.
  • at sikre fortsat fokus på, hvordan efterskoler arbejder med at indfri målsætningerne i den resolution om bæredygtighed, der blev vedtaget på Efterskolernes årsmøde i 2023.

Læs mere om udvalget for bæredygtighed og tankerne bag her 

Her er medlemmerne af udvalget:

  • Stine Bossen Davidsen, formand for udvalget, viceforstander på Vesterdal Efterskole og bestyrelsesmedlem i Efterskoleforeningen
  • Christian Hougaard-Jakobsen, forstander på Midtsjællands Efterskole og bestyrelsesmedlem i Efterskoleforeningen
  • Pia Nørmølle Andreasen, lærer på Sportsefterskolen Aabybro og bestyrelsesmedlem i Efterskoleforeningen
  • Nordjyske region: Jesper Laubjerg, forstander på Himmerlands Ungdomsskole
  • Region Fyn: Anne Louise Haaber Hassing, viceforstander på Efterskolen Flyvesandet
  • Sjællandske region: Peder Wilhelm Clausen, afdelingsleder på Nysted Efterskole
  • Midt- og Vestjyske region: medlem følger
  • Efterskolerne i Sydøstjylland: medlem følger
  • Midt- og Østjyske region: medlem følger
  • Syd- og Sønderjyske region: medlem følger

Find undervisningsmaterialer og anden inspiration til arbejdet med bæredygtige efterskoler her

Bliv medlem af Facebook-gruppen 'Bæredygtighed på efterskolen', hvor du har mulighed for at udveksle informationer, synspunkter og erfaringer med arbejdet med bæredygtighed på efterskolerne.

Kontakt
Michael Thagaard
Bæredygtighedskoordinator
mth@efterskolerne.dk
Mobil: 4412 5044

Indhold kan ikke vises...

Indholdet kræver accept af cookies for at kunne vises