Magasinet Efterskolerne

Magasinet Efterskolerne går tæt på hverdagen på landets efterskoler og fortæller om, hvad der rører sig blandt unge, og hvordan efterskoler gør en forskel for unge og for samfundet. Formålet med magasinet er at inspirere, informere og udfordre alle med interesse og ansvar for efterskoler og ungdomsliv.

Magasinet Efterskolerne udkommer fem gange årligt inklusive forældremagasinet. Er du medlem, kan du få det tilsendt. Det er skolens sekretær, der kan sikre, at du får magasinet.
Find alle udgaver af Magasinet Efterskolerne her.

Forældremagasinet

Forældreudgaven af Magasinet Efterskolerne, også kaldet forældremagasinet, udkommer til skolestart hvert år. Nye efterskoleforældre får magasinet i hånden, når de afleverer deres barn på første skoledag. Forældremagasinet giver gode råd og svar til forældre, som lige har sendt deres barn afsted til en ny skoleform og en hel ny hverdag væk hjemmefra. Ansatte og bestyrelsesmedlemmer på efterskoler kan desuden bruge indholdet som inspiration til forældresamarbejdet.

Er du medlem, og modtager du allerede Magasinet Efterskolerne, får du også et nummer af forældremagasinet tilsendt. Hvis du ikke modtager Magasinet Efterskolerne, er det skolens sekretær, der kan sikre, at du får magasinet. Ønsker din skole at uddele forældremagasinet til forældrene på første skoledag, skal det bestilles senest 1. juni. Når det er tid til at bestille, bliver det skrevet ud i nyhedsbrevet Administrativt nyt.

efterskolerne.dk indeholder medlemsservice i form af bl.a. leksikon, kurser, nyhedsbreve, pædagogisk udvikling og foreningens projekter mv. (under ’For medlemmer’).

Formålet med efterskolerne.dk er også at udbrede kendskabet til landets efterskoler og Efterskolernes mærkesager, herunder hvad foreningen er optaget af og kæmper for.

Det er også på efterskolerne.dk (under ’For elever og forældre’), at eventuelt kommende elever og deres forældre kan finde diverse informationer om valg af efterskole, priser, støttemuligheder mv.

Medlemsnyt

Nyhedsbrevet Medlemsnyt erstatter fra og med september 2024 det hidtidige nyhedsbrev Efterskolelandskabet. Medlemsnyt har, som navnet antyder, fokus på at give medlemmerne de vigtigste informationer og tilbud fra foreningen, jobopslag, kursusoversigt og formandsbrevet, hvor Efterskolernes formand orienterer om bestyrelsens arbejde og vigtige dagsordner for foreningen.

Medlemsnyt udkommer en gang om måneden, og du kan tilmelde dig nyhedsbrevet her.

Administrativt nyt

Nyhedsbrevet Administrativt nyt er til ledere og kontoransatte på efterskoler. Det består af nyheder om f.eks. arbejdstid, løn, barsel, ferie, tilskud, regnskab, analyser, øvrig drift mv., som efterskoler kan bruge i den daglige administration. Det kan bl.a. være gennemgang af nye regler, nye vejledninger, opmærksomhed på deadlines, en påmindelse om procedurer, der skal følges, og invitationer til kurser og webinarer. Der linkes typisk videre til artikler i leksikonet på efterskolerne.dk, hvor regler og lign. udfoldes nærmere.

Administrativt nyt udkommer ca. hver tredje uge, og du kan tilmelde dig nyhedsbrevet her.
Alle artikler fra Administrativt nyt er samlet her.

Vejledningsnyt

Nyhedsbrevet Vejledningsnyt er til efterskolevejledere og andre efterskoleansatte med interesse for vejledning. Det opdaterer vejledere om nye tiltag på vejledningsområdet og bidrager med inspiration til god vejledningspraksis.

Vejledningsnyt udkommer ca. 4-5 gange om året, og du kan tilmelde dig nyhedsbrevet her.
Alle artikler fra Vejledningsnyt er samlet her.

Efterskolernes Instagramprofil

Efterskolernes Instagramprofil er et vindue til efterskolelivet og hverdagen på efterskolerne. Her er der også løbende takeovers fra efterskoleelever, som deler ud af deres efterskoleliv.

Følg Efterskolerne på Instagram her.

Efterskolernes TikTok-profil

På Efterskolernes TikTok er der sjove, relaterbare og trendbaserede videoer med fokus på efterskoleliv. Du finder også tips og tricks til hverdagslivet på en efterskole.

Følg Efterskolerne på TikTok her.

Efterskolernes Facebookside

På Efterskolernes Facebookside kan du følge med i, hvad der rører sig i efterskoleverdenen og blandt unge. Her kan du også blive klogere på, hvad Efterskolerne kæmper for og hente gode råd til forældre med børn på efterskole og få inspiration og fortællinger fra efterskoler.

Følg med på Efterskolernes Facebookside her.

Efterskolernes LinkedInprofil

På Efterskolernes LinkedInprofil kan du følge foreningens arbejde og holdninger til store dagsordener i samfundet som f.eks. 10. klasse, unges trivsel, og hvordan efterskoler tager socialt ansvar og danner unge til aktive samfundsborgere.

Følg med på Efterskolernes LinkedInprofil her.