I løbet af de næste par uger vil I modtage Efterskolemønten – en særlig ting, som kun efterskoleelever får.

Vi startede med at dele efterskolemønter ud sidste år, fordi vi fejrede, at 1.000.000 unge har været på efterskole, siden den første efterskole i 1851 slog dørene op for det allerførste elevhold.

I år fortsætter vi. Hver mønt har et unikt elevnummer, som starter ved 1.000.000. Hver elev får altså sit helt eget nummer. Mønten leveres med en snor og kan overrækkes som halskæde, men den kan også bruges som armbånd eller nøglering eller noget helt tredje.

I får et antal mønter svarende til det elevtal, vi har fået oplyst ved skoleårets start. Hvis I mangler mønter, så kontakt Hanne Skøtt på hs@efterskolerne.dk