Omlægning af teknisk-administrativt personales arbejdstimer
Da det teknisk-administrative personales (TAP) ansættelsesvilkår som hovedregel ikke er reguleret af overenskomst, men af den enkeltes ansættelseskontrakt, er det vanskeligt at udtale sig entydigt om mulighederne for at omlægge ikke-udnyttede arbejdstimer for TAP fra nedlukningsperioden til brug efter genåbningsperioden senere i dette skoleår. Som udgangspunkt gælder dog, at TAP ikke kan komme tilbage efter nedlukningen og skylde timer senere i indeværende skoleår, medmindre de er ansat på en årsnorm.

Eventuelle overtimer kan afvikles i nedlukningsperioden.

Efterskoleforeningen anbefaler ordentlighed
Efterskoleforeningen anbefaler, at hvis der flyttes timer for TAP-ansatte på en årsnorm, så sker det i et rimeligt omfang og på sammenlignelige vilkår i forhold til lærerne. Dette indebærer, at eventuelle undertimer udgår ved udgangen af skoleåret (31. juli). Der kan ikke i den forbindelse foretages løntræk.

Skal teknisk-administrativt personale møde på arbejde?
Det anbefales, at flest mulige TAP arbejder hjemmefra. Det er ledelsen, der afgør i hvilket omfang TAP skal møde på arbejde. Såfremt TAP møder på arbejde, skal dette naturligvis ske under overholdelse af sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Der må forventes fleksibilitet i forhold til hvilke arbejdsopgaver, TAP kan udføre i denne tid, hvor deres sædvanlige arbejdsopgaver kan være mindsket eller ophørt.

Teknisk-administrativt personale skal have løn
TAP skal modtage deres faste løn, uanset om de er hjemsendt eller ej, og uafhængig af om deres arbejdsopgaver kan varetages eller ikke under nedlukningen.