15.00: Velkomst – kaffe og lidt friskt

15.30: Rundvisning i Oures Have

16:00: Oplæg om Oures Have – Visioner & Virkelighed

I dette oplæg vil Katrine Friis fortælle om de visioner, som ligger til grund for etableringen af Oures Have og hvordan en skole som Oure, som ellers ikke bliver associeret med bæredygtighed pludselig kan gå i en helt anden retning og etablere sin egen grøntsagsproduktion.

16:30: Hvad skal der til for at anlægge en Markeds Have i en kostskole kontekst?

Jonathan Sales, Katrine Bach og Katrine Friis vil fortælle om, hvilke erfaringer de har gjort sig med at balancere grøntsagsproduktionen med køkkenernes behov og den pædagogiske undervisning i haven. Hvad er de lavthængende frugter og hvor står de store slag? Dette oplæg er desuden tænkt som en dialog med deltagerne.

17:45: Pause

18:00: Aftensmad i Højskolens Spisehus

18:30: Tak for i dag

Arrangementets pris er 75 kr. pr. deltager, og tilmeldingen foregår til bæredygtighedskoordinator Michael Thagaard, mth@efterskolerne.dk