Ansøgningsfrist: 15. november 2024

Bestyrelsesformand Flemming Pedersen, 2330 3134

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside

Efterskolen Play er en nystartet Efterskole, etableret i 2023 og beliggende i Grindsted, der har en unik tilgang til undervisning med fokus på Playful Learning.

Vi tilbyder et inspirerende læringsmiljø, hvor eleverne engageres i høj faglighed gennem leg og kreativitet. Med en verdensborgerprofil skaber vi rummelighed og forståelse gennem cooperative learning-rejser til Afrika og lokalt som globalt udsyn. Skolen er linjebaseret med daglig fokus på linjerne: håndbold, badminton, contemporary dance, musik samt design & konstruktion.

Primære ansvarsområder

• Pædagogisk ledelse: Sikre en progressiv og inkluderende pædagogik, der understøtter skolens læringsprincipper og værdier.
  • Økonomisk ansvar: Udvikle og forvalte skolens budgetter, herunder fundraising og økonomisk planlægning.
  • Personaleledelse: Rekruttere, udvikle og støtte medarbejdere i deres professionelle vækst og trivsel.
  • Forældresamarbejde: Etablere og vedligeholde gode relationer til forældre og sikrer deres engagement i skolens liv.

• Bygningsvedligeholdelse: Ansvar for vedligeholdelse af skolens bygninger og faciliteter og sikre et trygt og inspirerende læringsmiljø.

Kvalifikationer
Efterskolerne og ungdomsuddannelserne står i en brydningstid, hvor det kræver en leder, der kan navigere og stå i spidsen 𠊏or et undervisningstilbud, der rækker ind i fremtiden, er tilstede i nutiden og funderet i fortiden.

Derfor skal du kunne kende dig selv i nedenstående punkter.

• Uddannelsesbaggrund inden for pædagogik og ledelse.
  • Erfaring med undervisningsmetoder, gerne relateret til Playful Learning og udviklingen af denne.
  • Erfaring med økonomisk styring og personaleledelse.
  • Erfaring med Frie skoler – gerne Efterskoler
  • Stærke kommunikative evner og evne til at skabe relationer til både medarbejdere og forældre.
  • Stærke netværk og evner til netværksdannelse
  • Forståelse for det undervisnings politiske system
  • En passion for at fremme unges udvikling og trivsel i et internationalt perspektiv.
  • Bo i og indgå i lokalsamfundet.

Vi tilbyder

• En spændende mulighed for at være med til at forme en ny skole og implementere innovative undervisningsmetoder.
  • Et dynamisk arbejdsmiljø hvor kreativitet og samarbejde er i fokus.
  • Muligheden for at arbejde i et engageret team med en fælles vision om at udvikle unge verdensborgere.
  • En moderne efterskole der står på skuldrene af den danske efter- og højskole tradition

Tag del i en rejse mod en ny fremtid for unge mennesker på Efterskolen Play. Din ledelse kan gøre en forskel!

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Organisationsaftalen for Ledere ved Frie grundskoler mv. af 16. april 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, kontakt gerne bestyrelsesformand Flemming Pedersen mobil 23 30 31 34

Ansøgningsfrist 15. november 2024
Forventet tiltrædelse 1. august 2025 eller før.
Vi afholder løbende samtaler.

Ansøgning sendes til formand@efterskolenplay.dk