Ansøgningsfrist: 29. oktober 2024

Forstander Rasmus Seistrup, 2044 4549

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside

På Skibelund er gymnastik, spring, fodbold, fitness, krea og samværet med unge mennesker i højsædet. Vi sætter de boglige ambitioner højt og arbejder på, at eleverne får mulighed for at give og tage ansvar for deres efterskoleophold.

Er du holdspiller? Er du fagligt dygtig? Sætter du mål og stiller krav? Har du humor? Kan du favne bredt og motivere? Er du et positivt og udadvendt menneske? Vil du efterskolelivet?

Så kan du være den kommende lærer på Skibelund Gymnastik- og Idrætsefterskole.

Generelt for dig som ansøger:

• Du har et inkluderende børne- og menneskesyn
  • Du kan inspirere elever og kolleger
  • Du er ”holdspiller” og forstår at spille andre gode
  • Du kan arbejde selvstændigt og tør tage og give ansvar
  • Du er modig og tør udfordre

To vikariater
Dette jobopslag drejer sig primært om et barselsvikariat i dette skoleår, men da vi allerede nu ved, at vi kommer til at have endnu et barselsvikariat i det kommende skoleår, er der herunder en beskrivelse af begge barselsvikariater. Det er barselsvikariat 1 der er primært for dette jobopslag. Barselsvikariat 2 er en mulighed for den rette ansøger.

Barselsvikariat 1 (01.01.25 – 30.06.25)
Vi forventer at du kan undervise i:

• Dansk I 9. og 10. klasse.

Det vil være at foretrække at du også kan undervise i følgende fag:

• Medborgerskab i 9. klasse, som er en kombination af fagene kristendom, historie og samfundsfag
  • Vores 10. klasses fag VeS10Gia, som er et projektorienteret fag, og fokuserer på elevernes sociale og personlige udvikling.

Barselsvikariat 2 (01.08.25 – 30.12.25)
Her skal vi have dækket ét eller flere af følgende fag:

• Naturfag i 9 klasse, som er en kombination af fagene geografi, biologi og fysik
  • Fysik i 10. klasse
  • Matematik i 9. eller 10. klasse

Da det, som udgangspunkt, er to barselsvikariater på et halvt år, er vi fleksible i forhold til både deltid- og fuldtidsansættelse. Det vigtigste er, at du kan undervise i dansk. Derudover vil vi tilpasse skemaet til den enkelte ansøger. Det er ikke et krav at søge begge vikariater, og ansøgere til et enkelt eller begge vikariater vil blive vurderet på lige fod.

Øvrige forventninger
Vi er også interesserede i at høre, hvilke andre boglige fag og valgfag du kan undervise i, da vi gerne tænker din profil ind i skolens samlede opgavefordeling. Det kan være alt fra linjefag til valgfag, og måske har du særlige kompetencer, som f.eks. IT-kundskaber, reparation af cykler eller andet, der kan være relevant i en efterskolehverdag med 177 elever og 30 ansatte.

Om os:
På Skibelund tror vi på, at læring foregår i et aktivt, dynamisk og udviklende samspil med andre. Fællesskabet understøtter individets udfoldelse, og omvendt. Vi er en skole i konstant udvikling, hvor vi værner om en levende dialog og et stærkt værdigrundlag.

Vores undervisning bygger på et Grundtvig-Koldsk livssyn, og vi har en boglig profil, hvor vi stræber efter, at flest mulige elever får det bedst mulige udbytte. Skolen har også en tydelig gymnastik- og idrætsprofil med moderne faciliteter, bl.a. en boldspils- og opvisningshal samt to springcentre.

Ansættelse sker efter overenskomst mellem Skatteministeriet og LC.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til skolens forstander, Rasmus Seistrup, på tlf. 20444549 eller på skolens hjemmeside www.s-g-i.dk,

Ansøgningsfrist: Ansøgningen med relevante bilag sendes til e-mail: kontor@s-g-i.dk senest tirsdag den 29/10/24 kl. 12.00 (Sendes digitalt i en samlet pdf-fil). Ansættelsessamtaler vil evt. blive afholdt løbende – så vent endelig ikke med at sende din ansøgning. En eventuel samtalerunde vil blive afholdt tirsdag den 5/11/24. Har du ikke hørt fra os senest den 30. november er stillingen besat til anden side.