24. juni 2024

Skal du deltage med dine elever til Klimafolkemødet i Middelfart?

Efterskolerne afholder digitalt informationsmøde den 8. august kl. 12.30-13.00 om muligheden for at deltage med elever til klimafolkemødet i Middelfart i uge 35.

07. juni 2024

Gratis foredrag om europæiske emner udført på skolen

Efterskolerne kan i 2024 ansøge om en række gratis foredrag omhandlende EU målrettet skolens elever. Oplægsholderne kommer til jer.

07. juni 2024

Globalt læringsforløb udviklet af unge til unge

Med et nyt gratis læringsforløb ønsker SOS Børnebyerne at skabe indsigt og engagement for globale forhold blandt landets efterskoleelever. Forløbet er udviklet i samskabelse med danske efterskoleelever og unge fra Kenya.

Hvad vil det nye EU? Gratis EU konferencer for undervisere

I september afholder DEO gratis konferencer i Aarhus 11/9 og København 18/9, der vil opdatere deltagerne på EU-stoffet.

Ønsk et gratis webinar til udførelse i efteråret 2024

Efterskoler og EPAS skoler kan gratis ønske globale webinarer, som passer til deres emneuger, rejser eller undervisningstemaer, samt ønske tidspunkt for udførelse.

07. juni 2024

Sæt fokus på EU i undervisning og dagligdag

Skype oplæg for din klasse af europaparlamentarikere, gratis undervisningsmaterialer, debat arrangement med politikere og gæsteoplæg på din skole.

Få besøg i juni på skolen af unge fra United World College

UWC tilbyder at komme ud på skolen her i juni for at fortælle jeres elever om UWC skolerne og muligheden for at gå på en UWC skole.

07. juni 2024

Få tilsendt optagede webinarer som inspiration til din undervisning

Efterskoleforeningen har i perioden 2020-2024 udført en lang række webinarer med journalister, professorer, NGO'er, ambassadører og politikere støttet af Europa-Nævnet eller Dansk Folkeoplysnings Samråd.