Ansøgningsfrist: 26. maj 2024

Forstander Malene Kirk Stougaard, 9865 1155 / 2179 8532

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside

“Hvad skal vi have at spise i dag” er det spørgsmål der bliver stillet flest gange på en dag. Mad har en stor betydning i vores hverdag både for de 108 elever og 30 ansatte, det er ofte et samlingspunkt for os. Men pr. 1/8 2024 mangler vi en køkkenleder, som sammen med vores køkkenassistenter kan planlægge og tilberede velsmagende og sund mad til os.

Vi søger en engageret køkkenleder med en relevant uddannelse, som brænder for at være med til at give vores elever det bedste år, og som ser værdien af at skolen er placeret i et aktivt lokalsamfund.

At være køkkenleder på Mejlby efterskole er mere end bare at lave mad. Du skal have lyst til at samarbejde med andre faggrupper og have elever med i køkkenet.
I dagligdagen er du en del af det aktive køkken. Vi ønsker en køkkenleder der deltager i alle gøremål, og med sin glæde for madlavning kan smitte de andre i køkkenet – både kollegaer, ansatte og elever der alle har sin daglige gang i køkkenet. Derudover forventer vi, at du med overblik og fremsynethed planlægger hensigtsmæssigt, fremadrettet og med økonomisk ansvarlighed.

I vores køkken handler det både om at det kostfaglige, organisatoriske og selve håndværket at tilberede maden. Men det handler i høj grad også om det pædagogiske, hvor eleverne deltager i køkkenet og formidling af kost og sundhed.
Mejlby efterskole og en stor del af lokalsamfundet og vi har et godt samarbejde, hvilket du som køkkenleder også bliver en del af.

Vi tilbyder:

• Et alsidigt job med varierende arbejdsopgaver i køkkenet
  • Et job med masser af glade efterskoleelever og personaler
  • Et sted, hvor vi snakker om tingene og hjælper hinanden
  • Gode kollegaer som brænder for netop deres opgaver
  • Et sted, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • Et sted, hvor du får indflydelse på din hverdag, kostpolitik, arbejdsgange m.m.

Vi forventer at du:

• Trives blandt mange forskellige typer af mennesker og kan lide at være sammen med eleverne
  • Brænder for at lave god og spændende efterskolemad (også når det gælder specialkost i forhold til allergener)
  • Er fleksibel, omstillingsparat og god til at samarbejde.
  • Har lyst til (måske erfaring med) at være en del af et kostskolemiljø
  • Har en relevant baggrund indenfor køkkenområdet
  • Har sans for kvalitet og lyst til nytænkning
  • Kan tage det overordnede ansvar for alle dele i et køkken
  • Kan lægge og overholde et budget og er god til at planlægge menuplan og indkøb
  • Har lyst til skiftende arbejdstider og en hverdag med humor, hvor det af og til går stærk

Stillingen er på gennemsnitligt 37 timer pr. uge. Arbejdstiden i hverdagene er fortrinsvis i tidsrummet 06.30-15.00 + en aften om ugen. Herudover er der aften – og weekendarbejde i forbindelse med diverse arrangementer. Arbejdstiden aftales nærmere med skolens ledelse.

Ansøgningsfrist: søndag d. 26/5
Ansættelsessamtaler: 1. samtale er torsdag d. 30/5 fra kl. 14.00
2. samtale er mandag d. 3/6 fra kl. 14.00

Du skal være meget velkommen til at besøge skolen. Ring og aftal en tid med kontoret.

Ansøgning sendes til: kontor@mejlbyefterskole.dk
For yderligere informationer kan du kontakte forstander Malene Kirk Stougaard 98651155/21798532