KURSUSSIDEN ER OPDATERET – KLIK HER
På kurset vil du både blive introduceret til relevant lærings- og ledelsesteori, men også trænet i dialogiske værktøjer samt evnen til at designe og styre pædagogiske udviklingsprojekter og andre mere praktiske færdigheder.
På kurset vil du både blive introduceret til relevant lærings- og ledelsesteori, men også trænet i dialogiske værktøjer samt evnen til at designe og styre pædagogiske udviklingsprojekter og andre mere praktiske færdigheder.
Formål:
Formålet er at udruste deltagerne med nødvendige værktøjer og kompetencer til effektivt at tackle kompleksiteten i den pædagogiske ledelsesopgave.
Indhold:
Kurset er en kombination af oplæg, praktiske øvelser og løbende dialog, der er skræddersyet til at adressere og løse deltagerens aktuelle udfordringer. Ved at dykke ned i konkrete scenarier og anvende teori i praksis, styrkes deltagerens evne til at navigere i komplekse ledelsessituationer og træffe velinformerede beslutninger til gavn for både institutionen og dens interessenter.
Målgruppe:
Den pædagogiske leder på skolen, både forstander, viceforstander eller pædagogisk afdelingsleder. Hvis den pædagogiske ledelsesopgave er delt mellem flere personer på skolen, kan det være en fordel, hvis alle med pædagogisk ledelsesansvar deltager.
Kurset forløber over 3 moduler (internat) og udbydes ikke enkeltvis.
De tre moduler afholdes:
Modul 1: 11. og 12. marts 2025
Modul 2: 8. og 9. april 2025
Modul 3: 13. og 14. maj 2025