Dette brev er blevet sendt i en mail til alle forstandere:

Kære forstander

Det er næsten fem uger siden, at regeringen lukkede de danske efterskoler ned og sendte eleverne hjem.

I den mellemliggende periode har vi i foreningen arbejdet hårdt for at sikre de bedst mulige vilkår for efterskolerne både her og nu og på længere sigt. Til tider har vi skullet handle med timers varsel, fordi der skulle træffes politiske beslutninger med konsekvens for alle efterskoler. Det har forhindret den tætte dialog og refleksion mellem skolerne og Vartov, som vi ellers har tradition for.

Men vi har brug for at være i direkte dialog med jer forstandere. Både for at give en status på vores arbejde, for at informere om vores fremadrettede strategi og for at høre om jeres erfaringer og virkelighed.

Derfor inviterer vi til fælles digitalt forstandermøde på fredag den 17. april kl. 10.00 – 12.00.

Tilmeld dig her

Under normale omstændigheder ville vi have afholdt et fysisk stormøde på en efterskole et centralt sted i landet, men det tillader situationen naturligvis ikke. Vi kan heller ikke have en konkret drøftelse på et digitalt møde med måske 200 deltagere.

Derfor kommer vi på mødet med et centralt oplæg, hvorefter jeres konkrete input til oplægget drøftes på syv møder opdelt i regioner umiddelbart efter. På de møder vil der være repræsentanter fra både bestyrelsen og sekretariatet. De skal nok styre både tid og taleliste.

Program:

10.00 Velkomst

Bestyrelsens politiske strategi v/Torben Vind Rasmussen

- samarbejdet med FSL

- arbejdet med hjælpepakken

- forhandlingerne om en åbning af efterskolerne.

- kommunikation til forældrene

Vartovs strategi under coronakrisen v/Bjarne Lundager Jensen

- undervisningsforpligtelsen og Vartovs pædagogiske arbejde

- medlemskommunikation

- dialog med Børne- og Undervisningsministeriet

10.50 Tekniske spørgsmål til oplæggene

11.00 Møderne fortsætter i regionerne med ordstyrer fra Vartov
Gruppedrøftelse om foreningens strategi

12.00 Afslutning på regionsmøderne

Bestyrelsen vil tage essensen af drøftelserne med i vores videre arbejde.

I vil få nærmere info om tilmelding, login m.m. Jeg glæder mig til at se jer!

Mvh.

Torben Vind Rasmussen