ESG er en måde at strukturere arbejdet med bæredygtighed på og dækker over begreberne Environment, Social og Governance. På dansk svarer det til miljø og klima, sociale forhold og virksomhedsadfærd. De tre begreber er kernen i et nyt EU-direktiv, der stiller krav til de største virksomheders bæredygtighedsrapportering.

Det er således ikke et krav på de danske efterskoler, men samtidig er det en oplagt mulighed for at arbejde synligt med bæredygtighed.

Der indbydes derfor til et Webinar, hvor deltagerne kan få i et indblik i begrebet ESG med følgende emner:

• Kort introduktion til ESG og dets relevans for efterskoler.
  • Hvad er ESG, og hvorfor er det vigtigt for efterskoler?
  • Hvordan EY  kan assistere med ESG-rapportering og compliance.
  • Værktøjer og systemer til dataindsamling og -analyse.

Oplægsholderne er i dette tilfælde fra revisionsfirmaet EY, men flere revisionsfirmaer tilbyder ydelsen.

Webinaret foregår den 3. december fra 15.00-16.00

Webinaret er for lærere, ledelse og bestyrelser.

Tilmeld dig her

Har du spørgsmål, kontakt Bæredygtighedskoordinator MIchael Thagaard mth@efterskolerne.dk