Nybyggerne er et rollespil, som handler om demokrati, familiedrama, mødet med det ukendte, og om at samarbejde på tværs af kulturelle forskelle. Spillet er sat i en ‘light’ fantasyverden a la Game of Thrones eller Skammerens Datter.

Har du aldrig spillet rollespil før?
Det er ingen problem: Du får tildelt en mentor inden spillet, som kan hjælpe dig ind i din rolle og svare på dine spørgsmål både før og under spillet.

Teaser:
“På en fjern ø i Stormhavet bor fem grupper af nybyggere, som er rejst dertil fra hvert deres hjemland. Nogle er flygtet fra undertrykkelse og tyranni; andre er rejst ud i det ukendte for at prøve lykken. Men livet som nybygger er usikkert: Hvis de fem grupper skal klare sig i den nye verden, er de nødt til at danne alliancer og skabe et samfund, som bygger bro over deres forskelligheder. Vil det lykkes øens råd at vælge en leder, som kan vinde respekt og opbakning fra alle øens folkeslag?”

Om kurset

Dato: 20. - 22. september 2024