Efterskolerne er medlems- og interesseorganisation for landets 242 efterskoler. Hvert år tager over 30.000 unge på efterskole, og vi kæmper for, at skolerne har de bedste betingelser for at give eleverne et efterskoleophold, hvor de udvikler sig både fagligt, personligt og socialt.
Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du har en uddannelse inden for kommunikation eller samfundsvidenskab og har erfaring som kommunikationschef i en interesseorganisation eller tilsvarende samt erfaring med politisk interessevaretagelse.
Du er strateg, har politisk tæft og kan hurtigt og effektivt analysere en sag, og hvordan den påvirker efterskolerne.
Du har gennemslagskraft og kan rådgive direktion og bestyrelse.
Du er en dygtig og erfaren personaleleder, der kan gå i front med værdier som tillid, ordentlighed, handlekraft, høj faglighed, rummelighed og frihed.
Du har selv en skarp pen. For du vil selv skulle være med til at producere.
Primære opgaver
Som kommunikationschef får du ansvaret for vores kommunikation, presse og politik. Vi arbejder ud fra en overordnet strategi om, at alle unge, der ønsker det, skal have mulighed for at komme på efterskole, og at endnu flere skal kende til efterskolernes værdi for både eleverne og samfundet.
Du skal sætte retning for vores strategiske kommunikation og vores politiske interessevaretagelse.
Den nye aftale om en reform af ungdomsuddannelserne betyder, at efterskolerne stadig får lov til at udbyde 10. klasse. Det er en vigtig del af kommunikationschefens opgave at være med til at omsætte elementerne i aftalen i krydsfeltet mellem offentlighed, politikere og skoleverden. Du skal også være med til at formulere en ny, proaktiv presseindsats.
Du skal være personaleleder for team politik og kommunikation med tre medarbejdere og en studentermedhjælper.
Vi kommunikerer på tværs af platforme. Bl.a. udgiver vi Magasinet Efterskolerne og et månedligt nyhedsbrev til alle medlemmer. Vi laver kampagner for Efterskolernes Dag, ligesom vi arbejder målrettet med at være tydelige og synlige på sociale medier.
Du er sparringspartner for direktion og bestyrelse og indgår i ledelsesgruppen.
Vi tilbyder
En attraktiv arbejdsplads midt i København. Vi er ca. 25 medarbejdere i sekretariatet, og vi har en aktiv bestyrelse af ansatte og bestyrelsesmedlemmer på efterskoler, der ofte kommer i huset.
Attraktive arbejdsforhold med stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet og løbende efteruddannelse. Løn forhandles efter kvalifikationer.
Læs mere om os på efterskolerne.dk
Ansøgning og CV sendes via dette link senest den 4. april.
Vi afholder førstesamtaler den 10. april og andensamtaler den 23. april. Ansættelsesdato er den 1. juni.
Eventuelle spørgsmål til stillingen rettes til nuværende kommunikationschef Søs Lykke Sloth, tlf.: 2266 9872, eller medarbejder i teamet, redaktør Anna Rossman Thejsen, tlf.: 5178 9013
Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du har en uddannelse inden for kommunikation eller samfundsvidenskab og har erfaring som kommunikationschef i en interesseorganisation eller tilsvarende samt erfaring med politisk interessevaretagelse.
Du er strateg, har politisk tæft og kan hurtigt og effektivt analysere en sag, og hvordan den påvirker efterskolerne.
Du har gennemslagskraft og kan rådgive direktion og bestyrelse.
Du er en dygtig og erfaren personaleleder, der kan gå i front med værdier som tillid, ordentlighed, handlekraft, høj faglighed, rummelighed og frihed.
Du har selv en skarp pen. For du vil selv skulle være med til at producere.
Primære opgaver
Som kommunikationschef får du ansvaret for vores kommunikation, presse og politik. Vi arbejder ud fra en overordnet strategi om, at alle unge, der ønsker det, skal have mulighed for at komme på efterskole, og at endnu flere skal kende til efterskolernes værdi for både eleverne og samfundet.
Du skal sætte retning for vores strategiske kommunikation og vores politiske interessevaretagelse.
Den nye aftale om en reform af ungdomsuddannelserne betyder, at efterskolerne stadig får lov til at udbyde 10. klasse. Det er en vigtig del af kommunikationschefens opgave at være med til at omsætte elementerne i aftalen i krydsfeltet mellem offentlighed, politikere og skoleverden. Du skal også være med til at formulere en ny, proaktiv presseindsats.
Du skal være personaleleder for team politik og kommunikation med tre medarbejdere og en studentermedhjælper.
Vi kommunikerer på tværs af platforme. Bl.a. udgiver vi Magasinet Efterskolerne og et månedligt nyhedsbrev til alle medlemmer. Vi laver kampagner for Efterskolernes Dag, ligesom vi arbejder målrettet med at være tydelige og synlige på sociale medier.
Du er sparringspartner for direktion og bestyrelse og indgår i ledelsesgruppen.
Vi tilbyder
En attraktiv arbejdsplads midt i København. Vi er ca. 25 medarbejdere i sekretariatet, og vi har en aktiv bestyrelse af ansatte og bestyrelsesmedlemmer på efterskoler, der ofte kommer i huset.
Attraktive arbejdsforhold med stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet og løbende efteruddannelse. Løn forhandles efter kvalifikationer.
Læs mere om os på efterskolerne.dk
Ansøgning og CV sendes via dette link senest den 4. april.
Vi afholder førstesamtaler den 10. april og andensamtaler den 23. april. Ansættelsesdato er den 1. juni.
Eventuelle spørgsmål til stillingen rettes til nuværende kommunikationschef Søs Lykke Sloth, tlf.: 2266 9872, eller medarbejder i teamet, redaktør Anna Rossman Thejsen, tlf.: 5178 9013