Af Louise Grønkjær

Vil du være med til at værne om og udvikle vores demokrati? Så sæt kryds i kalenderen i september eller november. Her tilbyder Frirummet nemlig en gratis, to-dages debatpilotuddannelse til lærere, forstandere eller andre fra skolens bagland. Uddannelsen tilbydes kun til personer med tilknytning til højskoler, friskoler eller efterskoler.

På uddannelsen bliver du undervist i selve debatformatet, og du bliver udstyret med værktøjerne til at facilitere debatterne. Du lærer eksempelvis om spørgeteknikker, personlig autoritet, kunsten at afbryde respektfuldt samt at skærpe præmisser.

Derudover får du inspiration og idéer til, hvordan man kan involvere skolen i lokale partnerskaber, der vinder genklang i lokalsamfundet og trækker borgerne til.

Uddannelsen er tilrettelagt således, at du hele vejen igennem arbejder med en konkret debat, som du efter kurset kan gennemføre på din skole eller hos en lokal samarbejdspartner.

Debatpilotuddannelse #12
Tirsdag den 24. september (kl. 9.00) til onsdag den 25. september (kl. 16.30) på Liselund Møde- og Kursussted.

Debatpilotuddannelse #13
Onsdag den 20. november (kl. 9.00) til torsdag den 21. november (kl. 16.30) på Egmont Højskolen.

Debatpilotuddannelse #14

Tirsdag den 26. maj (kl. 9.00) til onsdag den 27. maj (kl. 16.30) på Brandbjerg.

OBS: Frirummet har desværre været nødsaget til at aflyse den Debatpilotuddannelse, der var planlagt den 29. - 30. april på Liselund Møde- og Kursussted. Der er dog stadig ledige pladser på Debatpilotuddannelsen den 26. - 27. maj på Brandbjerg Højskole.

Du kan læse mere om Debatpilotuddannelsen her.

Tilmelding og spørgsmål sendes til emil@frirummet.org.