Hvert år kommer omkring 300 grønlandske unge på efterskole i Danmark. Der er stor forskel på de unges dansksproglige og faglige niveauer. En andel vil have stor gavn af at komme på de efterskoler, hvor der er undervises i dansk som andetsprog og på anden måde ydes faglig støtte eller personlig støtte. Det kan også være efterskoler, der har grønlandstalende personale eller på anden måde en særlig tilknytning til Grønland.

Hjælp til grønlandske vejledere
Uddannelsesstyrelsen i Grønland og en række grønlandske vejledere har bedt Efterskoleforeningen om at samle information om de efterskoler, som særligt ønsker at støtte fagligt og dansksprogligt svage grønlandske unge under deres efterskoleophold.

Informationen vil blive samlet i en liste, som vil være at finde under punktet ’Grønlandske elever’ på foreningens hjemmeside.
Hvis jeres skole ønsker at være med på denne liste, så skriv om jeres tilbud til Maren Ottar Hessner på moh@efterskoleforeningen.dk