Under læreruddannelsen skal de studerende ud i praktik 3 gange. I praktikkerne skal de studerende planlægge og gennemføre forskellige undervisningsforløb, og i hver periode vil der være forskellige hovedtemaer, som gradvist giver den studerende kendskab til didaktik, klasseledelse og samarbejdsrelationer med elever, kolleger og forældre. En af de tre praktikker kan foregå på en efterskole.

Efterskolen kan tilbyde sig som praktiksted og derved stå på professionshøjskolernes liste over praktikskoler. På vores hjemmeside kan I få svar på de fleste spørgsmål angående praktikanter, for eksempel: Hvordan I bliver godkendt som praktikskole, herunder eksempler på uddannelsesaftaler med professionshøjskoler, hvordan I præsenterer jer som praktiksted på jeres hjemmeside og økonomien i at have en lærerstuderende.

Læs her