Skolens lærere og ledere kan snart igen søge støtte til kompetenceudvikling i LC-fondspuljen hos Den Statslige Kompetencefond. Onsdag d. 22. maj kl. 10.00 åbnes der for, at lederne kan godkende de ansøgninger, der er lavet i ansøgningssystemet. Der er åbent for godkendelser frem til tirsdag d. 28. maj kl. 23.59.

Den Statslige Kompetencefond støtter mange former for kompetenceudvikling for lærere og ledere. Det kan være et kursus, en hel uddannelse eller en anden aktivitet, der styrker kompetencerne i arbejdet.

Der kan som udgangspunkt søges om støtte op til 25.000 kr. inden for et kalenderår. Der kan f.eks. søges om støtte til:

• Fagspecifikke kurser, herunder AMU
  • Akademimodul(er)
  • Diplommodul(er) (modulet må ikke være lovpligtigt i ansættelsen)
  • Mastermodul(er)
  • Fagmodul på en kandidatuddannelse.

Hvis ansøgningen overstiger beløbsgrænserne, forudsættes det, at arbejdspladsen (og ikke ansøger) finansierer de resterende udgifter.

Vær opmærksom på, at skolen allerede nu kan lægge ansøgninger ind i ansøgningssystemet. Men selve godkendelsen af ansøgningen, som lederen skal stå for, kan kun foregå i åbningsperioden, som altså er fra onsdag d. 22. maj kl. 10.00 til tirsdag d. 28. maj kl. 23.59.

Når lederen godkender og trykker 'indsend' i fondssystemet, er ansøgningen indsendt til puljen. Det har ingen betydning hvornår i åbningsperioden, at leder godkender/indsender ansøgningen, da alle godkendte ansøgninger efter åbningsperioden bliver lagt i tilfældig rækkefølge. Man kan forvente svar inden for 2 måneder.

Læs meget mere om ansøgningsprocessen for LC-fondspuljen på den statslige kompetencefonds hjemmeside.
Næste gang der åbnes op for puljen er tirsdag d. 24. september 2024 kl. 10.00.