eTwinning-dag for alle skoler

Styrelsen for It og Læring indbyder i samarbejde med alle lærer- og pædagogambassadørerne til landsdækkende temadag om eTwinning den 31.marts i København.

19. februar 2020

Efterskoleforeningen søger medlemmer til internationalt udvalg

Efterskoleforeningens internationale udvalg søger interesserede til cirka tre gange årligt at sparre om efterskolernes internationale dimension samt kvalificere arbejdet og tilbuddene målrettet efterskolerne.

Webinar: Introduktion til skoleudvekslingspartnerskaber i Europa

Er du og din skole i gang med en ansøgning til et skoleudvekslingspartnerskab inden for Erasmus+? Er du i tvivl om, hvad programmet kan, og hvad det kræver? Få en introduktion til programmet mandag den 9. marts 2020.

Søg om 5.000 kroner til et Europa arrangement på skolen

Efterskolerne kan i 2020 ansøge om 5.000 kr. til et arrangement for skolens elever med fokus på EU og det europæiske fællesskab.

18. februar 2020

Benyt internationale volontører til at skabe global dannelse blandt eleverne

ICYE og AFS har i en årrække samarbejdet med forskellige efterskoler angående globale volontører på korte eller længere ophold til at skabe et rum for global dannelse.

18. februar 2020

Fodbold projekt i Zambia søger efterskoler til samarbejde

Mbete Youth Football Project, som er et udviklingsprojekt i det nordlige Zambia, søger efterskoler til fremtidigt samarbejde.

Undervisningsmaterialer om genforeningen

Vi står midt i et historisk år, hvor hele Danmark og særligt det dansk-tyske grænseland i 2020 markerer genforeningen og den fredelige sameksistens. Men grænselandets historie er ikke blot et årstal og nogle datoer.