29. april 2020
Webinarer til elever og lærere
Efterskoleforeningen udbyder løbende en række webinarer til elever lærere og andre interesserede. En række af webinarerne arrangeres i samarbejde med Dansk Friskoleforening og med støtte fra Europa-Nævnet.
12. marts 2020
UngGenforening uge 20 flyttes til efter sommerferien
Grundet Corona virus har Dansk Skoleforeningen for Sydslesvig besluttet at udskyde UngGenforening 2020, som var planlagt til at skulle gennemføres i uge 20.
11. marts 2020
Coronavirus: Hvordan skal efterskolerne forholde sig?
Vi har samlet relevant information om, hvordan efterskolerne bør forholde sig til coronavirus.
03. marts 2020
Ny rapport: Derfor dropper grønlandske efterskoleelever ud
En ny rapport afliver en række myter om, hvorfor så mange grønlandske unge stopper på efterskolen før tid. Få overblik over rapportens konklusioner her.
03. marts 2020
Altingets politiske ungdomsmedie lancerer nyhedsbrev til undervisere
Spektrum er Altingets medie til unge. Her formidles politik og samfund fra Danmark og verden målrettet unge og skabt sammen med unge.
03. marts 2020
Studietur til Bruxelles for ledere og undervisere
Efterskoleforeningen afholder den 15-16. april 2020 en studietur til Bruxelles om EU's institutioner og det europæiske fællesskab. Deadline for tilmelding er 13.marts.
03. marts 2020
Nordisk skolechat 20. marts – tilmeld nu
Nordisk Skolechat er en sjov måde for nordiske skoleelever at møde hinanden på. Chatbegivenheden giver eleverne en unik mulighed for at øve sig i at forstå ligheder og forskelle mellem nabosprogene dansk, norsk og svensk.
03. marts 2020
Efterskolerne inviteres til international konferene
Efterskoleforeningen afholder i samarbejde med Friskolerne og Den frie lærerskole til international konference for tredje gang. Hovedtalerne denne gang er Gert Biesta og Michael Byram.
03. marts 2020
Temadag: Genforeningen og grænsedragninger i undervisningen
Hvordan kan man gøre Genforeningen til en relevant begivenhed for nutiden? Hvordan kan man bruge begivenheden til at undervise i identitet eller mindekultur? Hvad kan man gøre tværfagligt i indskolingen og på mellemtrinnet? Hvilke nye undervisningsmaterialer findes der til emnet?