Der er DM i Efterskole Skills Stafet torsdag den 4. april fra klokken 14.00 til klokken 17.00 i Arena Næstved, og der er ledige pladser. Alle efterskoler kan deltage, og den vindende skole får 10.000 kr. i præmie.

De sidste to år har der været afholdt DM i Skills for efterskoler i forbindelse med det årlige Skills, hvor Danmarksmestrene i håndværk kåres. Udover at deltage i DM i Efterskole Skills kan eleverne også opleve unge fra erhvervsuddannelserne, der har SKILLS i verdensklasse, og som altså konkurrerer om at blive Danmarksmester inden for mere end 40 forskellige fag.

Konkurrencerne i håndværksfagene varer fra torsdag til lørdag, og der vil være rig mulighed for at se, hvad fx en dygtig tømrerlærling, murersvend, tjenerelev eller elev fra de merkantile fag lærer gennem deres uddannelse. Eleverne kan selv prøve kræfter med fag, de måske aldrig tidligere har mødt, og tale med elever fra uddannelserne.

Sådan kommer I med
Der er ledige pladser til finalestævnet, så hvis I planlægger en tur til DM i Skills i Næstved, så vær med i Skills Stafetten for efterskoler. Pladserne fordeles efter først til mølle-princippet. Hver skole kan højst stille med to hold. Der dystes i små praktiske opgaver, hvor eleverne i hold af tre personer - med både piger og drenge på holdet - arbejder sammen om at løse 4-5 opgaver hurtigst muligt. Der er 10.000 kr. til det vindende hold, som kan bruges til en aktivitet på skolen efter eget ønske.
Tilmelding til Per Hansen på tlf. 5116 1515 eller mail perh@skillsdenmark.dk