Efterskoleforeningen er ved at lægge sidste hånd på et fyldigt hæfte om vejledning i efterskolen, som bliver uddelt på vejlederkonferencen 16.-17. september 2024. Hæftet er skrevet af Via University College af vejledningsforskerne Randi Boelskifte Skovhus og Bo Klindt Poulsen.

Derudover har foreningen udarbejdet et nyt årshjul for vejledningen, som findes på hjemmesiden under Regler og rammer/Årsplan.

Sitet ”Uddannelsesvejledning” på foreningens hjemmeside er opdateret i forhold til nye regler fra 1. august 2024.

Sidst, men ikke mindst, er vi i gang med at udarbejde retningslinjer for det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner. Retningslinjerne udarbejdes sammen med Kommunernes Landsforening, og vil blive offentliggjort i det tidlige efterår.