Med støtte fra Nordea-fonden kan Skills Denmark i efteråret 2020 tilbyde efterskolerne et heldagsarrangement, hvor efterskolerne stiller elever til rådighed for en anderledes vejledningsdag. Eleverne vil i løbet af dagen blandt andet arbejde praktisk sammen med unge håndværkere, der sammen med eleverne vil fremstille bord- og bænkesæt. Der laves ét bord- og bænkesæt for hver 25. elev, som efterfølgende er skolens ejendom. Hver elev laver desuden deres egen forlængerledning.

Undervejs i dagen er der Skills Stafet, hvor eleverne dyster mod hinanden i praktiske færdigheder. Det bedste hold kvalificerer sig direkte til Efterskole Skills-finalen, som afholdes den 4. februar 2021 i forbindelse med DM i Skills i Fredericia. Her dyster alle efterskolernes hold om en førstepræmie på 10.000 kroner.

Denne dag får I:
  • Et gratis heldagsarrangement med vejledning som omdrejningspunkt
  • Praksisnær undervisning
  • Besøg af rollemodeller, der viser det gode liv med en erhvervsuddannelse
  • ’Ung til ung’-vejledning
  • En oplevelse med at arbejde sammen med unge håndværkere
Få meget mere at vide om dagens indhold (folder til print)
Bemærk, at man også skal stille et vist antal lærere til rådighed.

Booking
Efterskole Skills konceptet kan bookes fra nu af.
Book tid hos Per Hansen, chefkonsulent i Skills Denmark,
Mobiltlf.: 51161515