Fang Erhvervsuddannelserne er en bog, der skal give eleverne et mere nuanceret billede af erhvervsuddannelserne.
Bogen Fang Erhvervsuddannelsen er baseret på karrierelæringstankegangen, som vi i efterskoleregi kalder integreret vejledning.
Helt konkret betyder det, at eleverne for eksempel kan lære om uddannelser som tømrer, anlægsgartner og klejnsmed, mens de har matematik, mens elektriker-, bager- og mekanikeruddannelserne knytter sig til fysik/kemi.
Bogen giver også bud på såkaldte ’Åben Skole Aktiviteter’, hvor eleverne eksempelvis kan besøge en lokal håndværker eller en uddannelsesinstitution.
Opgaverne lever op til faglige mål inden for forskellige fag.

Bogen kan gratis downloades samlet eller man kan downloade opgaverne enkeltvis. Bogen kan også købes til kostpris plus fragt - den koster ca. 30 kr. plus moms.
Fang Erhvervsuddannelsen

Bogen er udarbejdet i forbindelse med DM i Skills 2018