Gabriel. Foto: Privat

Sms fra Gabriel Broberg-Jepsen
Kongeådalens Efterskole 2020/21

Jeg ved godt, at det kan være lidt mærkeligt, at jeres ’lille’ dreng er blevet stor og næsten er flyttet hjemmefra. Men I skal vide, at jeg er i de bedste hænder, man kunne forestille sig. Her spiser jeg morgen-, middags- og aftensmad med mine bedste kammerater og er sammen med dem i skolen og i fritiden. Og jeg skal nok klare mig selv. Men hvis jeg en dag skulle komme i tvivl om det ene eller andet, ved jeg, at I kun er et telefonopkald væk. Jeg kan også finde på at ringe hjem, når der liiige er noget, jeg skal have hjælp til. Det kan jo være, jeg skal bruge hjælp til, hvordan man vasker tøj, eller hvor jeg kunne have fundet på at lægge min telefonoplader. I skal i vide, at jeg har det godt, men savner jer helt utroligt meget.

Mathilde. Foto: Privat

Sms fra Mathilde Thomasen
Sydøstsjællands Idrætsefterskole 2020/21

Jeg har det godt! At starte et nyt sted, hvor du ikke kender nogen, er hårdt, men inden du får set dig omkring, er du der. Inde i en boble. Den boble, der kommer til at fylde det meste det næste års tid. Jeg nyder tiden og menneskerne så meget, at jeg glemmer ALT andet. Efterskolen lever op til mine vildeste forventninger, og derfor er det vigtigt for mig at nyde HVER dag, hvert sekund, for tiden flyver afsted. I skal aldrig bekymre jer, hvis I ikke hører fra mig, og selvom det kan være hårdt, at jeg i de weekender, jeg er hjemme, alligevel ikke rigtigt er hjemme – er det gode tegn. Det kan jo ske, at man kan komme i ballade på en efterskole, og så håber jeg, I kan perspektivere til jeres egen ungdom. Vi unge elsker at bryde regler og have det sjovt. Vi bliver forelskede, og vi kan begå fejl med vores venner. Men der skal også være plads til, at vi kan lære af vores fejl og vokse af dem. Jeg håber, I ved, at jeg er taknemmelig for dette år, og at jeg savner jer hver dag. Også selvom jeg glemmer at skrive det <3

Zille. Foto: Privat

Sms fra Zille Flor
Idrætsefterskolen Grønsund 2020/21

Husk, at nogen passer på mig. Det er bedst, hvis jeg ringer eller skriver, når jeg føler tiden eller trangen <3 Det gør det hele nemmere, hvis der ikke er en telefon, der bimler og bamler hele tiden. Også selvom det blot er en sød kærlighedserklæring eller det samme gode spørgsmål: ’Har det været en dejlig dag?’ Tro mig, jeg skriver, hvis der enten er sket noget helt fantastisk, eller hvis dagen ikke er gået som planlagt <3

Gustav. Foto: Privat
Sms fra Gustav Hedegaard
Brejning Efterskole 2020/21

Husk, at intet nyt er godt nyt. Det betyder bare, at jeg har det megafedt, og jeg nyder samværet og de nye venner. Efterskolen opsluger al min energi på en god måde. Når vi endelig har stilletid, har jeg brug for ro og afslapning, en samtale med min roomie eller at se den nyeste episode af den serie, jeg er i gang med på Netflix. Og så får jeg ikke lige skrevet til jer. Men jeg elsker jer stadigvæk og glæder mig til at komme hjem. I weekenderne har jeg brug for at chille, sove ud og slappe af, for det er der ikke meget tid til på efterskolen. Men jeg ved, at I står klar til at tage imod mig og lade mig fortælle om alt, indtil jeg falder i søvn på sofaen, og det er lige, hvad jeg har brug for.
Marika. Foto: Privat
Sms fra Marika Østergaard Svensson
Københavns Idrætsefterskole 2020/21

Lad mig bryde grænser og prøve nye ting, som er ude af min comfortzone. Lad mig lære af mine fejl. Lad mig udvikle mig og lære at stå på egne ben. Lad mig være glad, lad mig være ked af det. Lad mig finde mig selv og blive den bedste udgave af mig.
Lukas. Foto: Privat
Sms fra Lukas Mølleskov
Ølgod Efterskole 2021/22

I kan hjælpe mig med at prioritere efterskolelivet og huske mig på at gemme min telefon væk. Husk mig på at gøre mit bedste for at være social i starten, for det er der, man danner de fleste bånd og relationer til hinanden.
Hjalte. Foto: Privat
Sms fra Hjalte Pawlik
Vejstrup Efterskole 2021/22

Det er det fedeste år i mit liv, og der sker noget hele tiden. Derfor får jeg heller ikke ringet hjem til jer hver dag. Lærerne på skolen passer godt på mig og sørger for, jeg får mad og har det godt.