Spsu-nettet har indtil for nylig været låst med brugernavn. Nu har siden fået nyt design og kan tilgås uden brugernavn. Det er her man finder information om, hvordan man søger tilskud til hjælpemidler og personlig assistance, ligesom man kan læse om reglerne for inklusions- og specialundervisningstilskud.

Det er også på den side, hvor man logger på SPS2005, som er det ansøgningssystem, man anvender, når der skal søges tilskud til hjælpemidler (f.eks. en it-rygsæk) og personlig assistance. Her skal man fortsat logge på med personligt brugernavn.

Den nye hjemmeside finder man her

Som efterskole skal man gå ind under punktet ”sps-ansvarlige” og kan dernæst vælge skoleform (almene efterskoler eller efterskoler godkendt med samlet særligt undervisningstilbud).

SPS-kontoret, der står bag siden, vil meget gerne have feedback på den nye side. Skriv til sps@stukuvm.dk, hvis du har ris, ros eller forslag til forbedringer. Du kan også kontakte Sine Eggert i Efterskoleforeningen, der løbende er i dialog med SPS-kontoret: se@efterskolerne.dk eller 33179768