21. juni 2019

Sommerferielukket på sekretariatet

Efterskoleforeningens sekretariat holder ferielukket i uge 29 og 30. Vi ønsker alle en god sommer!

20. juni 2019

Ny hjemmeside om inklusion, specialundervisning og hjælpemidler

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har lavet ny hjemmeside om SPS. Her kan efterskolerne finde information om, hvordan man søger tilskud til f.eks. personlig assistance og hjælpemidler.

20. juni 2019

Kursustilbud: ”Det frygtløse lederteam” for ledere på kombinerede skoler

Friskolerne og Efterskoleforeningen har sammen udarbejdet en særdeles spændende temadag for det samlede lederteam på de kombinerede skoler.

Ny version af bestyrelseshåndbogen

Inden vi lukker sekretariatet ned for at holde sommerferie, sender vi en revideret udgave af bestyrelseshåndbogen ud til alle skoler.

20. juni 2019

Overenskomsthåndbog for ledere på efterskoler på vej

Inden sommerferien udsender Efterskoleforeningen en overenskomsthåndbog med løn- og ansættelsesaftalerne for ledere ved frie skoler.

Kursus: GDPR i praksis

Efterskoleforeningen inviterer til kursus og erfaringsudveksling for it-ansvarlige og administrative medarbejdere på efterskoler.

20. juni 2019

Spørgsmål og svar om donationer samt frihed og folkestyre

Undervisningsministeriet har nu oprettet en side med FAQ om donationspakken samt indførelse af frihed og folkestyrekravet, som blev vedtaget den 30. april.

17. juni 2019

Ferievejledning

Ny vejledning gennemgår konsekvenserne af overgangen til ny ferielov