22. maj 2019

Få overblik over tilskud fra Undervisningsministeriet

Vi har tilføjet en ny side i vores leksikon, hvor du kan få overblik over efterskolernes månedlige tilskud.

21. maj 2019

Har I hentet ansøgninger i optagelse.dk?

Mange efterskoler mangler at hente alle ansøgninger i Optagelse.dk

21. maj 2019

Startpakker til grønlandske efterskoleelever i Danmark

Gentofte Rotary Klub støtter også i det kommende skoleår elever, som ankommer til Danmark uden tilstrækkeligt personligt udstyr.

09. maj 2019

De unge blander sig i valgkampen

Valget er over os! Så det er nu at efterskoleeleverne kan gå i dialog med politikerne under hashtagget #efterskolestemmer!

09. maj 2019

Tilsyn med efterskoler i prøveperioden

Undervisningsministeriet fører i uge 20-26 tilsyn med skolernes overholdelse af tilskudsbetingelserne i prøveperioden.

09. maj 2019

Her er de nye ændringer af Efterskoleloven

De 30. april vedtog Folketinget en række ændringer af Efterskoleloven. Skolerne skal blandt andet forberede eleverne til at ’leve i et samfund som det danske med frihed og folkestyre’.

08. maj 2019

Standpunktskarakterer og webinar

De afsluttende standpunktskarakterer skulle gives inden de skriftlige prøver starter, men det har ikke være muligt at overføre dem til karakterdatabasen på grund af tekniske problemer.

08. maj 2019

Ny aftale om sundhedsforsikring

Efterskoleforeningen har i samarbejde med Willis Towers Watson og flere af de øvrige skoleforeninger netop forhandlet en ny aftale om sundhedsforsikring på plads, som træder i kraft den 1. juni 2019